Wraz z otwarciem się na sprzedaż e-commerce, wzrasta ilość zamawianych przez klientów towarów przy utrzymaniu niższych kosztów operacyjnych oraz zwiększa się zasięg funkcjonowania firmy. Wizja zwiększenia zysków skłania małe i średnie przedsiębiorstwa do rozpoczęcia internetowej sprzedaży swoich towarów.  

Próg wejścia w proces logistyczny z obsługą magazynu jest jednak wysoki – kompletacja zwiększonej liczby zamówień wymusza zatrudnienie odpowiedniej ilości wykwalifikowanych pracowników, zwiększa się również ryzyko potencjalnych zwrotów i reklamacji co dodatkowo obciąża efektywność firmy. Decyzja o uruchomieniu sprzedaży internetowej na własny rachunek staje się decyzją w zasięgu większych firm. 

Jednak wraz z rozwojem branży e-commerce zapotrzebowanie na usługi logistyczne spełniają firmy, które otwierają się na usługi fulfillmentowe wspierając procesy sprzedaży online na wszystkich jej etapach – od obsługi zamówień, po ich przygotowanie, wysyłkę oraz obsługę reklamacji.  

Coraz więcej naszych klientów decyduje się na sprzedaż internetową swoich towarów lub przejmuje na siebie świadczenie usług e-commerce dla swoich partnerów handlowych. Na podstawie rosnących wymagań naszych klientów, poznajemy potrzeby usług fulfillemnentu i wciąż rozwijamy się w tym zakresie. Oto część naszych rozwiązań: 

 

Obsługa zamówień e-commerce 

System jest elastyczny w podejściu do realizacji zamówień, dlatego istnieje możliwość ich przygotowania w czasie rzeczywistym albo zamrożenie kompletacji do ustalonego wcześniej okna czasowego. Po tym czasie tworzą się zadania do realizacji w różnych trybach – albo z kompletacją docelowych palet/paczek albo z możliwością ich sortowania na dalszych etapach przygotowania zamówień. System umożliwia agregację zamówień pod odbiorców przez co usługodawca nie traci na niepotrzebnym wykorzystaniu materiału pod wysyłkę i zajmowaniu przestrzeni magazynowej. Etykiety wysyłkowe są dostosowane pod właścicieli zapasów – możemy spełniać różne wymagania stawiane przez kontrahentów. 

 

Elastyczność w dzieleniu przestrzeni magazynowej między firmami 

W zależności od klucza dzielenia przestrzeni na magazynie dla poszczególnych właścicieli, system Invident umożliwia monitorowanie zajętości lokalizacji i ich przypisywanie do firm, tak aby nie blokować dostępnej przestrzeni magazynowej. Stworzone zostały również algorytmy śledzące sprzedaż poszczególnych klientów, przez co nasi klienci mogą zarządzać zmianą lokalizacji składowania dla towarów, których rotacja uległa zmianie. 

 

Raportowanie stanów magazynowych i statusu realizacji zamówień w czasie rzeczywistym 

Każde zamówienie realizowane na magazynie z systemem WMS Invident jest śledzone dzięki aktualizacji statusu postępu przygotowania wysyłki. Status ten może być udostępniany zewnętrznym platformom, co umożliwia aktualizację postępu przygotowania paczki i wysyłkę tych informacji do odbiorcy docelowego. 

Nasz system umożliwia również precyzyjne udostępnienie danych o stanach magazynowych, uwzględniając nie tylko wydawane towary, ale również te, które fizycznie są w lokalizacjach, ale nie są dostępne do wydania z racji ich rezerwacji pod zamówienia. 

 

Konkurencyjność wdrożenia fulfillment z WMS Invident 

Procesy w naszym systemie to nie tylko wsparcie w procesach realizacji zamówień, ale również zapewnienie bezpieczeństwa towarów na magazynie. W tym celu system zapewnia śledzenie wszelkich anomalii na magazynie, wysyłane są alerty nieuzasadnionych ruchów lub wzmożonej aktywności w lokalizacjach z towarami premium. Dodatkowo zapewniamy elastyczne narzędzia raportowania, które spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających właścicieli zapasu. 

 

Te i inne rozwiązania znajdą Państwo w zakładce WMS Invident.